سبد خرید
0

برنامه نویسی انواع میکروکنترلر

برنامه نویسی میکروکنترلر

میکروکنترلر ها قلب تپنده بسیاری از دستگاههای الکترونیکی و هوشمند امروزی هستند.از کنترل های صنعتی گرفته تا لوازم خانگی هوشمند که با وجود این تراشه های کوچک قدرتمند قابلیت بی نظیری در صنعت الکترونیک بوجود آمده است. در ادامه به اصول برنامه نویسی میکروکنترلر، معرفی ابزارها و زبان های کلیدی مورد استفاده در این حوزه می پردازیم.

اهمیت برنامه نویسی میکروکنترلر

برنامه نویسی میکروکنترلر امکان ساخت سیستم های پیچیده و کارآمد الکترونیکی از کنترل دما در یخچال ها گرفته تا مدیریت سیستم های هوشمند در خودروها را فراهم می کند.

زبان های برنامه نویسی میکروکنترلر

همانطور که می دانید میکروکنترلرها تنها مقادیر دیجیتال را درک می کنند، در نتیجه برای برقراری ارتباط با میکروکنترلر باید با زبان باینری 0 و 1 با آنها صحبت کنیم. بنابراین باید یک مترجم برای تبدیل دستورها به کد های باینری فراهم کنیم! این مترجم ها همان کامپایلر ها هستند که زبان های مختلف را به زبان ماشین تبدیل میکنند. در کشور ما کامپایلر های Bascom AVR ، Code vision AVR  و Atmel Studio بیشترین کاربرد را دارند. برای برنامه نویسی میکروکنترلرها  اغلب از زبان برنامه نویسی C ، Assembly، Basic و ++ C استفاده می شود. البته پیشنهاد این است که برای شروع کار با میکروکنترلرها، بهتر است از زبان ساده C استفاده کنیم!
 

ابزارهای توسعه میکروکنترلر

  • IDEها: محیط‌های توسعه یکپارچه مانند Arduino IDE و Atmel Studio، ابزارهای قدرتمندی برای کدنویسی، دیباگ و بارگذاری برنامه‌ها به میکروکنترلرها ارائه می‌دهند.
  • پلتفرم‌های توسعه: پلتفرم‌هایی مانند Arduino و ESP32، با ارائه کتابخانه‌ها و ماژول‌های از پیش تعریف شده، توسعه پروژه‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند.

 

 

preloader
لطفا صبرکنید...

برای پیگیری سفارش، لطفا شماره سفارش و آدرس ایمیل خود را در کادرهای زیر وارد کرده و دکمه پیگیری را فشار دهید. شماره سفارش از طریق رسید و ایمیلی که به شما ارسال شده در اختیارتان قرار گرفته است.

شیوه های پرداخت | Payment methods

رویه ارسال سفارشات | DELIVERY ONLINE